Ademtocht

Elke 1e vrijdagmiddag in de maand wandelen we met elkaar een route, die door één van de deelnemers is uitgezet in de directe omgeving van en in Helmond.
We wandelen gemiddeld ca. 5 km.
Tijdens de wandeling is er alle gelegenheid om met elkaar in gesprek te gaan; ook zijn er momenten ter overdenking of worden we geïnformeerd over de omgeving.

Data iedere 1e vrijdagmiddag van de maand
Tijd 13.30 uur
Locatie wordt per keer bepaald en per e-mail bekend gemaakt
Aanmelden Corine Beeuwkes-van Ede

Tuinenmiddag

Samen een bezoek brengen aan een of enkele bijzondere tuinen, en genieten van wat er groeit en bloeit. De ervaring leert ons dat dit een bijzondere buitenactiviteit is.
We hopen het zo te kunnen organiseren dat u er met de fiets naartoe kunt. Bent u wat minder goed ter been dan is er voor u vervoer met de auto beschikbaar. We kunnen u van huis ophalen.
Datum : mei of juni
Plaats : wordt t.z.t. in Perspektief bekend gemaakt.

Wandelen met Hemelvaart

We gaan het oude gebruik om de ochtend van Hemelvaart te gaan dauwtrappen met vrienden nieuw leven inblazen door op die dag met een groep mensen te gaan wandelen in de prachtige omgeving van de Peel.

Datum 9 mei 2024
Tijd / plaats wordt t.z.t. in Perspektief bekend gemaakt
Inlichtingen Bernadette van Litsenburg
Corine Beeuwkes-van Ede

Excursie: Jeugddorp De Glind

Jeugddorp De Glind is een bijzonder dorp: ca. 100 uit-huis-geplaatste kinderen worden er opgevangen in gezinshuizen. Alles draait in dit dorp om die speciale jeugdzorg en is erop ingericht. Het jeugddorp bestaat al meer dan 100 jaar en is uniek in Nederland. Omdat dit dorp ook tot de diaconale doelen van de PKN behoort waarvoor wij jaarlijks collecteren, is het leuk om te zien ‘waar ons geld naar toe gaat’. Omdat Corine er 13 jaar gewerkt heeft als gemeentepredikant zal zij de leiding hebben van deze excursie naar dit dorp.
Datum:  op een nader te bepalen zondagmiddag.

Vredestocht

Op zaterdagmiddag 16 december wordt de inmiddels traditionele vredestocht gehouden. We beginnen dit jaar om 15:00 uur in de Bethlehemkerk met het maken van lampionnen. Om 16:00 begint de Wandeling voor de Vrede en om ongeveer 17:15 zijn we weer terug bij de Bethlehemkerk.

Aanmelden vóór 11 december bij:
Marjelein Verhoeven van de Damiaan parochie; mverhoeven@damiaanhelmond.nl of
Marion van Hoof van de PG HAS: jeugdwerk@pghas.nl